Заходи МОІППО

Інструменти НУШ для змішаного формату навчання

Перша тренінгова онлайн-зустріч

10 квітня 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася тренінгова онлайн-зустріч «Інструменти НУШ для змішаного формату навчання». 

Тренерка Антоніна Ковенєва, учитель української мови і літератури Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича Миколаївської міської ради, учитель-методист,  сертифікована тренерка НУШ із теми «Інструменти й сучасні підходи НУШ», проєкту для навчання педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти «ДІЗНайся: про дистанційне і змішане навчання», репрезентувала авторську квінтамодель НУШ-уроку.

Під час заходу вчителі української мови і літератури, зарубіжної літератури, мистецтва ознайомилися з хитриками та дієвими конструкторами НУШ для дизайнування уроків у змішаному форматі навчання; виконали інтерактивні вправи, сконструювали власні завдання, отримали корисні матеріали, ресурси.

Щиро вдячні Антоніні Ковенєвій і Маргариті Бондаренко, заступнику директора з навчально-виховної роботи Миколаївського ліцею ім. О. Ольжича, за цінний досвід та співпрацю з МОІППО!

Бажаємо колегам наснаги, нехай ваша нелегка праця приносить задоволення!

Разом до ПЕРЕМОГИ!

Друга тренінгова онлайн-зустріч

30 травня 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася друга тренінгова онлайн-зустріч «Інструменти НУШ для змішаного формату навчання».

Антоніна Ковенєва, учитель української мови і літератури Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича Миколаївської міської ради, учитель-методист, сертифікована тренерка НУШ із теми «Інструменти й сучасні підходи НУШ», проєкту для навчання педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти «ДІЗНайся: про дистанційне і змішане навчання», репрезентувала авторську квінтамодель НУШ-уроку.

Під час заходу вчителі української мови і літератури, зарубіжної літератури, мистецтва ознайомилися з хитриками та дієвими конструкторами НУШ для дизайнування уроків у змішаному форматі навчання; виконали інтерактивні вправи, сконструювали власні завдання, отримали корисні матеріали й ресурси. 

Тих, хто не зміг взяти участь у тренінгах, запрошуємо до співпраці в червні та у вересні.

Щиро вдячні Антоніні Ковенєвій і Маргариті Бондаренко, заступнику директора з навчально-виховної роботи Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича, за цінний досвід та співпрацю з МОІППО!

Бажаємо колегам наснаги! Нехай ваша нелегка праця приносить задоволення!

Разом до ПЕРЕМОГИ!

Розвиваємо медіакомпетентність учителів-філологів Миколаївщини

18 квітня 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розпочали роботу обласні творчі групи вчителів-філологів: «Медіакомпетентність учителя української літератури» та «Медіакомпетентність учителя зарубіжної літератури».

Під час першого засідання вчителі дізналися про проєкт «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті», що реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Міністерством культури та інформаційної політики України та Академією української преси. 

За допомогою онлайнового сервісу Mentimeter учасники засідання презентували три про себе, відмежовували факти від суджень, брали участь у вікторині «Що можуть маніпулятори/-ки зробити з одного простого факту?», ділилися досвідом, щодо формування в учнів уміння розрізняти факти й судження. 

Ганна Новицька, керівник творчих груп, координатор проэкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті» в Миколаївській та Херсонській областях, учитель-методист української мови і літератури, заступник директора Миколаївського ліцею № 5, поділилася порадами, як споживати й поширювати інформацію під час війни.

Методичний супровід роботи творчих груп: Діна Діордіца і Ганна Пономаренко, методисти кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО.

Всі учасники отримали завдання для самостійної роботи в гугл-класі: ознайомитися з вправами для 8 класу, вибрати 3 вправи і до них зробити методичний коментар; поставили запитання та висловили пропозиції щодо подальшої роботи.

Велике зацікавлення викликало завдання придумати й записати клікбейтний заголовок до допису у фейсбук про сьогоднішню зустріч.

Позитивна атмосфера, що панувала під час зустрічі, стимулювала творчу активність зібрання.

Щира подяка Ганні Новицькій за ініціативність і креативність!

Дякуємо всім учасникам за зацікавленість і активну життєву позицію!

Разом до ПЕРЕМОГИ!

Медіагігієна в часи війни

Перший онлайн-тренінг

11 квітня 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся онлайн-тренінг «Медіагігієна в часи війни». 

Захід провела Антоніна Ковенєва, сертифікована тренерка з медіаграмотності, учитель української мови і літератури Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича Миколаївської міської ради, учитель-методист.

У ході роботи вчителі зарубіжної літератури й мистецтва визначили рівень медіаграмотності, проаналізували власний медіапростір; навчилися розрізняти факти і фейки, застосовувати інструменти протидії дезінформації у стані гібридної війни; отримали покликання на корисні медіаресурси, які можна використовувати як у повсякденні, так і в освітньому процесі. 

Підбиваючи підсумки, педагоги відзначили, що медіаграмотність має стати однією з ключових навичок кожного / кожної з нас.

Щиро дякуємо тренерці та учасникам за цінний досвід, цікаві ідеї,  креативність!

Разом до перемоги!

«Найкращі книжки світу – наша духовна зброя…»

05 лютого 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся науково-методичний вебінар «Стратегії викладання літератури в 7 класі НУШ».

Василь Шуляр, д. пед. н., професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, привітав учасників заходу та наголосив на важливості значення літератури у формуванні ціннісних орієнтирів суспільства.

Ольга Ніколенко, д. філол. н., професор, завідувач кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, заслужений діяч науки і техніки України, керівник авторського колективу програм і підручників, означила головну ідею, закладену в посібнику для 7 класу: «Найкращі книжки світу – наша духовна зброя, що слугує захисту незалежності України й усього цивілізованого світу!». 

Авторський колектив: Анна-Марія Богосвятська, к. філол. н., доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Міжнародної ноосферної академії науки та освіти, Лицар Гуманної Педагогіки; Вікторія Туряниця, директор Свалявської гімназії Свалявської міської ради Закарпатської області, учитель-методист; Наталія Рудніцька, учитель-методист Кам’янець-Подільського ліцею № 17 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області; Олена Гвоздікова, заступник директора Нікопольського ліцею № 7 Нікопольської міської ради, учитель-методист; Дмитро Лебедь, головний редактор журналу «Зарубіжна література в школах України», презентували підручники «Зарубіжна література» і «Література (українська і зарубіжна). Інтегрований курс», онлайн-платформи «Плейтен» і «Червона рута», їх методичне забезпечення.

Від імені філологів Миколаївщини щиросердно дякуємо авторському колективу під керівництвом Ольги Ніколенко за професіоналізм, креативність, змістовні й корисні навчально-методичні матеріали, що стануть в нагоді вчителям зарубіжної та української літератур! Бажаємо натхнення і наснаги, творчих злетів, потужних звершень та реалізації всіх задумів!

Вдячні ЗСУ за можливість творити та працювати!

Тримаймо освітянський стрій!

Учителі зарубіжної літератури готуються до організації навчального процесу в 7 класі НУШ

11 січня 2024 року вчителі зарубіжної літератури закладів освіти Миколаївської, Полтавської, Донецької областей, науково-педагогічні, педагогічні працівники кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти взяли участь у вебінарі «Сучасний шкільний курс зарубіжної літератури: новизна змісту й методики». Захід спрямовано на підготовку педагогічної спільноти до впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, Концепції «Нова українська школа» у 7 класах закладів загальної середньої освіти.

Під час зустрічі Валентина Снєгірьова, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України; Ірина Горобченко, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, учитель зарубіжної літератури загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 м. Горішні Плавні, учитель-методист; Оксана Бушакова, учитель зарубіжної літератури ліцею № 4 м. Могилева-Подільського Вінницької області, учитель-методист; Олександр Каєнко, учитель зарубіжної літератури Новоукраїнського ліцею «Лідер» Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області, учитель-методист, заслужений учитель України, презентували авторську модельну навчальну програму «Зарубіжна література. 7–9 класи» та підручник «Зарубіжна література. 7 клас», обговоривши з освітянами такі важливі питання: 

- реалізація вимог Державного стандарту в новому шкільному курсі «Зарубіжна література. 7–9 класи»;

- дидактично «сильні» тексти на уроках зарубіжної літератури; 

- підручник із зарубіжної літератури для 7 класу як практичний кейс інтерактивних вправ і тестів; 

- використання ігрових технологій у процесі вивчення зарубіжної літератури;

- ефективне формувальне оцінювання. 

Щиро дякуємо авторському колективу та організатору заходу Валентині Чирці, методисту із зарубіжної літератури й етики відділу гуманітарних та мистецьких дисциплін Полтавської академії неперервної освіти ім.М.В.Остроградського, за можливість ознайомитися  з новоствореними сучасними навчальними продуктами, здатними допомогти перетворити уроки зарубіжної літератури в захопливу, пізнавальну подорож, що даруватиме учням естетичне задоволення, особистісне зростання.